måndag 13 juli 2009

KLAG

I går var vi på KLAG. En agilitytävling som ordnas varje år i Kokkola.
Vi var bara med på söndagen. Jag hade anmält Nelli, Vanda och Nani men Vanda började löpa så hon fick vara med Wilda vid "mommos" och "moffas".

Vi hade två starter. Första starten så var en agilitybana. Nani had bra flyt men sen kom vi till oksern som hon är väldigt osäker på så den hoppade vi fel väg så hon blev diskad :)

Timo och Nelli gjorde en bra bana lite sen med kommandon var Timo men det blev en nolla i alla fall. Duktig gubbe och hund :)

Andra banan var en hoppbana där blev Nelli och Timo diskade när Nelli smet bakom ryggen på Timo.

Nani hade en så jäkla me fart så jag tappade bort henne hela tiden. En ribba + två vägran men i mål kom vi. Jag är jätte nöjd med söndagen, men nu skall det tränas avståndsbedömmning. Om vi inte får det iskick med Nani så har vi nog inget att säga till om i 3:ans klass.


(c) Petra T.

Gjorde en jätte god och annorlunda lasagne idag. Här finns receptet om nån vill prova: Taco Lasagne

2 kommentarer:

Linda sa...

Tok roligt att kolla runt på din ENORMA blogg ;)
Nej, men allvarligt det är jättte kul att läsa och se dina fantastiskt fina hundar.
Vilka fotografer ni är som lyckas fånga dessa HÄRLIGA bilder =)=)=)

Greta sa...

Ja lite oftare kan du väl uppdatera så jag ser vad min fina dotter har för sig. Hälsningar Greta med matte