torsdag 30 juli 2009

Ögonlysning och fästingar

Semestern är i full gång och för ett par dagar sedan så var vi med Nani på ögonlysning.
Vi körde 300 kilometer för att hennes ögon kollade. Det finns ingen veterinär här i närheten som har kompetens. Nästa gång lär vi köra ännu längre. Sur och tvär var denhär veterinär + aatt hon sa att slemhinnan innanför ögat är inflamerat men gav ingen medicin. Hur kan den vara inflamerad om ögonen varken rinner eller kliar?

Idag har jag kammat igenom 4st hundar. Hur kan det ta en hel dag? Kanske man borde göra det lite oftare? Hittade en fästing på Wilda fy f... va äkligt. Jag har aldrig tidigare haft fästingar på mina hundar, men det finns gått om dem här så jag är lite förvånad att dom klarat sej såhär bra. Nu hade jag varit lite lat med fästingmeldet och vips så hade vi fästingar. Stackars liten :( Hoppas och ber att det var en frisk en så att hon inte får nån sjukdom av den.

Inga kommentarer: