fredag 17 juli 2009

Lillkissen

Igår när jag var ute och gick med mina 4 hundar i centrum på grannbyn så träffade vi en liten kattunge. Hundarna är inte så speciellt förtjusta i katter så vi gick bara förbi. Redan då tänkte jag vilken konstig katt som inte ger sej av när han möter 4 gläfsande varulvar. Efter att vi hade gått förbi började han gå efter oss och skrika. Då ringde jag Timo att han skulle komma och hämta oss för jag hade inte hjärta att lämna lillkissen där.

När jag kom hem ringde jag en arbetskompis som bor i byn och tillsammans lyckades vi leta rätt på ägaren men då var klockan redan 12 på natten, så lillkissen fick sova i vårt garage under natten.

I morse hämtade ägaren honom. Han hade varit flera dagar på rymmen så det var bra att jag för en gång skull gick emot mina principer och tog hem en katt :)

Såhär fin var han:


Nu ska jag och hundarna åka ut till sommarstugan. Min semester började ju idag.
Ha det så skönt :) Det tänker i alla fall vi ha.

1 kommentar:

Nilla & Greta sa...

Ja det var tur att du förbarmade dig över den söta lilla kissen. Hoppas att ni får en skön semester.

Nilla och hundarna. Greta hälsar speciellt till Wilda